
Ruimtelijke economische dynamiek
kijk op bedrijfslocatie en regionale ontwikkeling
Oedzge Atzema
ISBN: 9789046900567
2012
Dit product is momenteel niet op voorraad, maar u kunt het wel bestellen. Wij zullen uw bestelling zo snel mogelijk verwerken en verzenden zodra het word geleverd door de leverancier. Bedankt voor uw geduld!
Voor 15:00 uur besteld, de volgende werkdag geleverd.€ 27,50(incl. BTW)
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
Beschrijving
'Wat gebeurt waar? En waarom daar?' zijn de centrale vragen die een geograaf stelt. De economisch geograaf kijkt bij die vragen vooral naar de locatie en regionale spreiding van bedrijven en consumenten. Van oudsher worden locatievoorkeuren en regionale ontwikkeling verklaard uit ruimtelijke verschillen in kosten en opbrengsten tussen landen, regio's en steden. Maar er zijn ook andere verklaringen te geven zoals de rol van de regionale cultuur, de effectiviteit van planologisch beleid en de evolutionaire wisselwerking tussen bedrijven en hun regionale omgeving.
Ruimtelijke economische dynamiek geeft een overzicht van de belangrijkste theorieën in de economische geografie. Deze theorieën hebben betrekking op uiteenlopende, praktische onderwerpen, zoals de keuze van bedrijven voor een locatie, de rol van de overheid bij het bevorderen van de welvaart in een regio, de verschillen in concurrentiekracht van landen en regio's, de invloed van citymarketing op de economische groei van steden, en legio andere onderwerpen. De theorie wordt met tal van voorbeelden toegelicht. Het boek is uitermate geschikt voor studenten en docenten in het hoger onderwijs.
Oedzge Atzema, Ton van Rietbergen, Jan Lambooy en Sjef van Hoof zijn economisch geografen verbonden aan de faculteit Geowetenschappen van de Universiteit Utrecht.
Ruimtelijke economische dynamiek geeft een overzicht van de belangrijkste theorieën in de economische geografie. Deze theorieën hebben betrekking op uiteenlopende, praktische onderwerpen, zoals de keuze van bedrijven voor een locatie, de rol van de overheid bij het bevorderen van de welvaart in een regio, de verschillen in concurrentiekracht van landen en regio's, de invloed van citymarketing op de economische groei van steden, en legio andere onderwerpen. De theorie wordt met tal van voorbeelden toegelicht. Het boek is uitermate geschikt voor studenten en docenten in het hoger onderwijs.
Oedzge Atzema, Ton van Rietbergen, Jan Lambooy en Sjef van Hoof zijn economisch geografen verbonden aan de faculteit Geowetenschappen van de Universiteit Utrecht.
Meer informatie
Pagina's
Onbekend aantal pagina's
Formaat
239 x 170 x 13 mm
Druk
3
Gewicht
355gram
Taal
Nederlands
Verschijningsdatum
maart 2012
Uitgever
Coutinho
Verschijningsvorm
Paperback
NUR-code
903
Auteur
Oedzge Atzema
Ondertitel
kijk op bedrijfslocatie en regionale ontwikkeling
ISBN
9789046900567
Verschijningsjaar
2012