
Invloed
de zes geheimen van het overtuigen
Robert B. Cialdini
ISBN: 9789024404728
2016
Dit product is momenteel niet op voorraad, maar u kunt het wel bestellen. Wij zullen uw bestelling zo snel mogelijk verwerken en verzenden zodra het word geleverd door de leverancier. Bedankt voor uw geduld!
Voor 15:00 uur besteld, de volgende werkdag geleverd.€ 22,96(incl. BTW)
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
Beschrijving
Mechanismen en technieken
Welke mechanismen zorgen ervoor dat jij ja zegt tegen een aanbieding waar je eigenlijk niet op zat te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van jou gedaan willen krijgen? En hoe kun jij deze technieken zelf ook toepassen?
De sleutelprikkel
Het gaat in biologisch opzicht om vaste gedragspatronen; complexe reeksen gedragingen die zich telkens in haast precies dezelfde volgorde afspelen, bijvoorbeeld bij het beschermen van het territorium, het hofmaken van een partner of het zorgen voor het nageslacht. Het interessantste hieraan is de manier waarop het mechanische gedrag in werking wordt gesteld: de sleutelprikkel.
Het geheim van succesvol overtuigen
Aan de hand van boeiende theorie en herkenbare praktijkvoorbeelden laat Robert Cialdini in deze internationale bestseller zien hoe beïnvloeding werkt. Hij ging daarvoor drie jaar undercover bij autodealers, fondsenwervers, reclamemakers en telemarketeers. Daar ontdekte hij dat het geheim van succesvol overtuigen in zes eenvoudige principes schuilt:
wederkerigheid;
consistentie;
sociaal bewijs;
sympathie;
autoriteit;
schaarste.
Herziene editie
In deze vijfde, herziene editie onderzoekt Cialdini onder meer:
de werking van invloed in andere culturen;
de rol van het internet en andere nieuwe technologieën;
recente maatschappelijke ontwikkelingen, zoals toenemend excessief geweld.
Voor wie?
Iedereen die koopt, verkoopt, adviseert, onderhandelt, politiek bedrijft, stemt of geld doneert.
Welke mechanismen zorgen ervoor dat jij ja zegt tegen een aanbieding waar je eigenlijk niet op zat te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van jou gedaan willen krijgen? En hoe kun jij deze technieken zelf ook toepassen?
De sleutelprikkel
Het gaat in biologisch opzicht om vaste gedragspatronen; complexe reeksen gedragingen die zich telkens in haast precies dezelfde volgorde afspelen, bijvoorbeeld bij het beschermen van het territorium, het hofmaken van een partner of het zorgen voor het nageslacht. Het interessantste hieraan is de manier waarop het mechanische gedrag in werking wordt gesteld: de sleutelprikkel.
Het geheim van succesvol overtuigen
Aan de hand van boeiende theorie en herkenbare praktijkvoorbeelden laat Robert Cialdini in deze internationale bestseller zien hoe beïnvloeding werkt. Hij ging daarvoor drie jaar undercover bij autodealers, fondsenwervers, reclamemakers en telemarketeers. Daar ontdekte hij dat het geheim van succesvol overtuigen in zes eenvoudige principes schuilt:
wederkerigheid;
consistentie;
sociaal bewijs;
sympathie;
autoriteit;
schaarste.
Herziene editie
In deze vijfde, herziene editie onderzoekt Cialdini onder meer:
de werking van invloed in andere culturen;
de rol van het internet en andere nieuwe technologieën;
recente maatschappelijke ontwikkelingen, zoals toenemend excessief geweld.
Voor wie?
Iedereen die koopt, verkoopt, adviseert, onderhandelt, politiek bedrijft, stemt of geld doneert.
Meer informatie
Pagina's
300 pagina's
Formaat
240 x 170 x 20 mm
Druk
1
Gewicht
606gram
Taal
Nederlands
Uitgever
Boom
Verschijningsvorm
Paperback
NUR-code
801
Auteur
Robert B. Cialdini
Verschijningsdatum
september 2016
Ondertitel
de zes geheimen van het overtuigen
ISBN
9789024404728
Verschijningsjaar
2016