Diagnostiek van technisch lezen en aanvankelijk spellen
A.J.C. Struiksma
ISBN: 9789086597901
2018
Dit product is momenteel niet op voorraad, maar u kunt het wel bestellen. Wij zullen uw bestelling zo snel mogelijk verwerken en verzenden zodra het word geleverd door de leverancier. Bedankt voor uw geduld!
Voor 15:00 uur besteld, de volgende werkdag geleverd.€ 24,50(incl. BTW)
Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel
Beschrijving
Al ruim 30 jaar een baken in het leesonderwijs
Dit boek beschrijft een procedure voor individueel didactisch onderzoek bij leerlingen met problemen met technisch lezen, leerlingen uit basisonderwijs, speciaal basisonderwijs en speciaal onderwijs. Al sinds 1986 ? het jaar waarin de eerste druk verscheen ? is dit boek een begrip onder leerkrachten, remedial teachers en intern begeleiders.
DTLAS (zoals het boek in de wandelgangen heet) geeft alle leerlingen een plaats op het onderwijs-continuüm. Daarmee behouden ook de meeste zwakke lezers een positie binnen de groep in plaats van buiten de groep "op een eigen leerlijn" gezet te worden. Het invoeren en gebruiken van begrippen als leerlijn, voldoende en minimum standaard, functionele geletterdheid en planmatig werken helpen daarbij.
In deze druk is de plaats van het aanvankelijk spellen behalve als leerdoel op zich nu explicieter uitgewerkt in de diagnostiek en de behandeling van het lezen.
Ook nieuw in deze druk is een hoofdstuk waarin op basis van de diagnostische procedure de vertaalslag naar behandeling is uitgewerkt. Toetsresultaten worden aan de hand van beslisschema's omgezet in een plan van aanpak. Ook is uitgewerkt hoe DTLAS gebruikt kan worden bij het evalueren van een behandeling.
Deze tiende, geactualiseerde druk maakt gebruik van de nieuwe in 2017 en 2018 verschenen versies van de Drie-Minuten-Toets en de AVI-toetskaarten van Cito.
ISBN 978 90 869 790 1
VU Uitgeverij, Amsterdam
Dit boek beschrijft een procedure voor individueel didactisch onderzoek bij leerlingen met problemen met technisch lezen, leerlingen uit basisonderwijs, speciaal basisonderwijs en speciaal onderwijs. Al sinds 1986 ? het jaar waarin de eerste druk verscheen ? is dit boek een begrip onder leerkrachten, remedial teachers en intern begeleiders.
DTLAS (zoals het boek in de wandelgangen heet) geeft alle leerlingen een plaats op het onderwijs-continuüm. Daarmee behouden ook de meeste zwakke lezers een positie binnen de groep in plaats van buiten de groep "op een eigen leerlijn" gezet te worden. Het invoeren en gebruiken van begrippen als leerlijn, voldoende en minimum standaard, functionele geletterdheid en planmatig werken helpen daarbij.
In deze druk is de plaats van het aanvankelijk spellen behalve als leerdoel op zich nu explicieter uitgewerkt in de diagnostiek en de behandeling van het lezen.
Ook nieuw in deze druk is een hoofdstuk waarin op basis van de diagnostische procedure de vertaalslag naar behandeling is uitgewerkt. Toetsresultaten worden aan de hand van beslisschema's omgezet in een plan van aanpak. Ook is uitgewerkt hoe DTLAS gebruikt kan worden bij het evalueren van een behandeling.
Deze tiende, geactualiseerde druk maakt gebruik van de nieuwe in 2017 en 2018 verschenen versies van de Drie-Minuten-Toets en de AVI-toetskaarten van Cito.
ISBN 978 90 869 790 1
VU Uitgeverij, Amsterdam
Meer informatie
Pagina's
Onbekend aantal pagina's
Formaat
240 x 160 x 14 mm
Druk
10
Gewicht
378gram
Gewicht
376gram
Taal
Nederlands
Verschijningsdatum
september 2018
Uitgever
VU uitgeverij
Verschijningsvorm
Paperback
NUR-code
113
Auteur
A.J.C. Struiksma
Verschijningsdatum
15-09-2018
ISBN
9789086597901
Verschijningsjaar
2018