Wishlist icon
Cart icon
Winkelwagen

De (max,+)-algebra

en het ontwerpen van een dienstregeling voor de Nederlandse Spoorwegen

Gerardo Soto y Koelemeijer
ISBN: 9789050411721
2018

Voor 15:00 uur besteld, de volgende werkdag geleverd.

10,00(incl. BTW)
Wenslijst

Het voordeel van lokaal bestellen bij Stumpel

Gratis verzending bij bestelling vanaf € 25,-Gratis verzending bij bestelling vanaf € 25,-
Uw bestelling graag thuis bezorgd? Wij bezorgen het tot aan de deur.Uw bestelling graag thuis bezorgd? Wij bezorgen het tot aan de deur.
Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.Meer dan 140 jaar ervaring in boeken en kantoorartikelen.
Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.Vraag? Bel of mail ons! Of kom langs in één van onze winkels.

Beschrijving

De symbolen + en × zijn bedacht door mensen. Maar wat als we die symbolen nu een andere betekenis geven? Wat als de keer een optelling wordt en de plus het maximum van twee getallen? Kunnen we dan nog wiskunde bedrijven of raakt de wiskunde dan ontspoord? Het blijkt dat we op deze manier een nieuwe algebra hebben ontwikkeld, waarin alles net wat anders werkt dan in de gewone algebra. En met deze nieuwe algebra, de (max,+)-algebra, kunnen we, met behulp van matrices, een dienstregeling ontwerpen voor bijvoorbeeld een treinnetwerk. Ga je mee op reis?

Meer informatie

Pagina's
68 pagina's
Druk
1
Gewicht
144gram
Taal
Nederlands
Verschijningsdatum
oktober 2018
Uitgever
Epsilon Uitgaven
Verschijningsvorm
Paperback
NUR-code
122
Reeks
Zebra-reeks
Reeks nummer
53
Auteur
Gerardo Soto y Koelemeijer
Formaat
242 x 171 x 7 mm
Ondertitel
en het ontwerpen van een dienstregeling voor de Nederlandse Spoorwegen
ISBN
9789050411721
Verschijningsjaar
2018
cookie

Deze website maakt gebruik van cookies

Door op "Alles Accepteren" te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om de navigatie op de site te verbeteren, het gebruik van de site te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen. Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie.